Dne 14. 08. 2017 jsme všichni měli sraz v 7:30 na Florenci, z kterého jsme odjížděli pohodlným autobusem v 8:00 do jednoho z největších měst v Řecku (Thessaloniki). Cesta trvala přibližně 30 hod. Jeli jsme přes Slovensko, Maďarsko, Srbsko, Kosovo a přes Makedonii. Cesta byla dlouhá, ale zvládli jsme to. Když jsme přijeli do Soluně (Thessaloniki) na nádraží, přestoupili jsme do jiného autobusu, který nás odvezl do našeho táboru. Po příjezdu jsme se hned šli kouknout na naše chatky. Potom jsme šli k moři, které bylo vedle tábora. Pláž byla krásná a ani v moři nebyly žádné medúzy. V táboře bylo hodně sportovních hřišť, které jsme využívali každý den. Každý den začínal tím, že jsme vstávali v 7:30 poté byla rozcvička a pak ranní modlitba. Po ní byla snídaně. Moře jsme navštěvovali dva krát denně. V 12:30 jsme měli oběd a odpočinek. Vždy po večeři jsme se koukali na různé filmy o Cyrilu a Metodějovi (apoštolové Slovanů). Dozvěděli jsme se mnoho informací o nich. Jednoho dne nás navštívil arcibiskup Michael, od kterého jsme dostáli krásné dárečky a požehnání. Největším zážitkem byla plavba kolem Athosu, která trvala 4 hod. a konala se 26. 08. Poznali jsme úplně jiný svět lidi, kteří tam žijí. Bohužel jsme nemohli navštívit jeden ze tří  poloostrovu, protože ženy tam nesmí. 27. 08. byl den rozloučení na kterým jsme si rozdávali medaile a diplomy. V ten den jsme si napichovali maso, které bylo moc dobré. Holky si připravily tanec pro ostatní, bylo to moc vtipné. Ve středu ráno jsme museli odjet do Soluně, kde jsme navštívili hodně různých a zajímavých chrámů. Poznali jsme rodný město Cyrila a Metoděje a jinou kulturu všeobecně. V Soluni jsme strávili celý den, po kterým jsme večer, už odjeli do jiného táboru, jenom na jednu noc. Když jsme přijeli do nového táboru, tak to tam bylo moc hezké. Řekové nám připravili večeři, která nám moc chutnala. Následující den jsme ještě navštívili chrám, a pak jsme hned jeli do Soluně na nádraží, odkud jsme měli jet zpátky do Prahy. Tento tábor nám přinesl spoustu užitečných informací do života. Naučili jsme se žít jako správné křesťané a pomáhat si každý navzájem. Moc děkujeme naším kuchařkám, které nám připravovali výborná jídla. A hlavně chceme poděkovat řediteli pravoslavné Cyrilo Metodějské školy, Otci Vasylovi, za výborně připravený program a za to že to s námi zvládl. A mátušce Tatyaně , za to že se o nás starala. Ještě moc děkujeme Emanuelovi a Vasylovi, kteří nám překládali. Seznámili jsme se s mnoha novýma kamarády. Na který budeme vzpomínat celý život. Děkuji všem za krásný zážitek!